Co to jest?

Przytoczone rozważania prowadzą do wyodrębnienia dwóch podstawowych zbiorów funkcji opakowań, a mianowicie: funkcji pierwotnych i funkcji wtórnych Podział taki jest w dużej mierze zbieżny z ewolucją opakowań i opakowalnictwa. Funkcje pierwotne stanowią warunek konieczny, by dany wyrób mógł należeć do zbioru opakowań. Odnoszą się do relacji, zachodzących dwustronnie między układami: zawartość – warstwa zewnętrzna oraz zawartość – warstwa zewnętrzna – środowisko, w jakim układ ten się znajduje. Funkcje wtórne natomiast dotyczą celowo wyodrębnionych wybranych elementów zbioru, tworzących opakowania, które to zostają wykorzystane lub ukształtowane w taki sposób, że stają się istotne lub pomocne w wielu dziedzinach gospodarczych. Są ważnym czynnikiem, umożliwiającym lub ułatwiającym szereg działań, mieszczących się w takich zbiorach, jak: logistyka, marketing, ekologia itp. Funkcje te przy zachowaniu zadań pierwotnych odnoszą się przeto do relacji, zachodzących między dwoma lub kilkoma oddzielnymi, odrębnie istniejącym zbiorami.

Marketing to zjawisko znane nie od dziś. Zrodził się w wyniku komplikacji życia gospodarczego. Nowo powstałe potrzeby stały się podstawą jego rozwoju a zarazem impulsem do gromadzenia oraz porządkowania wiedzy o tym zjawisku. Jako odmienny od tradycyjnych schematów działań na rynku stał się on przedmiotem wnikliwych badań naukowych i intelektualnych przemyśleń. Wzbogacało to marketing, a dzięki temu coraz lepiej przystosowywało go do zaspokajania potrzeb życia gospodarczego.Marketing jest związany z procesami racjonalnego postępowania na rynku oraz odpowiada wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej w tej dziedzinie. U źródeł marketingu leży kreatywne myślenie firm i organizacji o nabywcach towarów bądź usług oraz o potrzebach, jakie u tych nabywców można zaspokoić. Taki rodzaj myślenia jest natomiast podstawą wyboru (zwykle świadomego) zachowań umożliwiających celowe skojarzenie zaspokojenia potrzeb klientów z nader efektywnym wykorzystaniem wszystkichdostępnych środków. Przedmiotem wyboru są metody, instrumenty i działania, które wespół tworzą metodyczną oraz instrumentalno-czynnościową strukturę marketingu. Dążenie do wykorzystywania marketingu jest wyrazem tendencji do zwiększania stopnia racjonalności postępowania na rynku.

Related Post

Szczepienia w polsce – Szczepienia ochronne Od długiego czasu, nie tylko w Polsce ale i na świecie, jest obowiązek szczepienia małych dzieci. Lista szczepień zwiększała się wraz z rozwojem medycyny i powstawaniem nowych rodzajów szczepionek chroniących przed kolejnymi, groźnymi chorobami. Szcz...
Ubezpieczenie podczas podróży Ubezpieczenia dzielą się na wiele różnych kategorii. Mamy takie, które są stałe i w tej grupie znajdują się ubezpieczenia naszych nieruchomości i te na życie. Wszystkie są niezwykle ważne i stanowią źródło naszego zabezpieczenia na długie lata. Są je...
chwilówka online darmowe Pożyczanie pieniędzy nigdy nie jest komfortowe zwłaszcza, jeśli robimy to po raz pierwszy i nie posiadamy żadnych oszczędności. Nie ma różnicy czy zaciągamy kredyt hipoteczny na zakup wymarzonego mieszkania, czy też pożyczkę na wyjazd na wakacje. Za ...
pożyczki za darmo Uzyskanie pożyczki z banku może nie być takie proste jak nam się to mogło wydawać w chwili, w której podjęliśmy decyzję o złożeniu o nią wniosku. Banki niezwykle skrupulatnie podchodzą do spraw związanych z udzielaniem pożyczek i kredytów, co wiąże s...
Wychodzenie z domu – Sposoby walki z depresj... Wychodzenie z domu polega na opuszczeniu jednego miejsca. Dom jest miejscem gdzie mieszkamy i spędzamy mnóstwo czasu. Dla osoby z depresją może być murem odgradzającym go od innych ludzi. Jak wspomniałam osoba z depresją ma poczucie ze nic nie ma sen...
Ubezpieczenia zdrowotne Nasze zdrowie jest rzeczą niezwykle ważną. Niestety w większości przypadków mamy niewielki wpływ na jego stan. Możemy bawić się w profilaktykę, wydawać mnóstwo pieniędzy na lekarzy, leki i zdrowy tryb życia, a i tak może nas dopaść jakaś groźna choro...