Co to jest?

Przytoczone rozważania prowadzą do wyodrębnienia dwóch podstawowych zbiorów funkcji opakowań, a mianowicie: funkcji pierwotnych i funkcji wtórnych Podział taki jest w dużej mierze zbieżny z ewolucją opakowań i opakowalnictwa. Funkcje pierwotne stanowią warunek konieczny, by dany wyrób mógł należeć do zbioru opakowań. Odnoszą się do relacji, zachodzących dwustronnie między układami: zawartość – warstwa zewnętrzna oraz zawartość – warstwa zewnętrzna – środowisko, w jakim układ ten się znajduje. Funkcje wtórne natomiast dotyczą celowo wyodrębnionych wybranych elementów zbioru, tworzących opakowania, które to zostają wykorzystane lub ukształtowane w taki sposób, że stają się istotne lub pomocne w wielu dziedzinach gospodarczych. Są ważnym czynnikiem, umożliwiającym lub ułatwiającym szereg działań, mieszczących się w takich zbiorach, jak: logistyka, marketing, ekologia itp. Funkcje te przy zachowaniu zadań pierwotnych odnoszą się przeto do relacji, zachodzących między dwoma lub kilkoma oddzielnymi, odrębnie istniejącym zbiorami.

Marketing to zjawisko znane nie od dziś. Zrodził się w wyniku komplikacji życia gospodarczego. Nowo powstałe potrzeby stały się podstawą jego rozwoju a zarazem impulsem do gromadzenia oraz porządkowania wiedzy o tym zjawisku. Jako odmienny od tradycyjnych schematów działań na rynku stał się on przedmiotem wnikliwych badań naukowych i intelektualnych przemyśleń. Wzbogacało to marketing, a dzięki temu coraz lepiej przystosowywało go do zaspokajania potrzeb życia gospodarczego.Marketing jest związany z procesami racjonalnego postępowania na rynku oraz odpowiada wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej w tej dziedzinie. U źródeł marketingu leży kreatywne myślenie firm i organizacji o nabywcach towarów bądź usług oraz o potrzebach, jakie u tych nabywców można zaspokoić. Taki rodzaj myślenia jest natomiast podstawą wyboru (zwykle świadomego) zachowań umożliwiających celowe skojarzenie zaspokojenia potrzeb klientów z nader efektywnym wykorzystaniem wszystkichdostępnych środków. Przedmiotem wyboru są metody, instrumenty i działania, które wespół tworzą metodyczną oraz instrumentalno-czynnościową strukturę marketingu. Dążenie do wykorzystywania marketingu jest wyrazem tendencji do zwiększania stopnia racjonalności postępowania na rynku.

Related Post

Uprawianie genomów Wszystko wskazuje na to, że pierwszym dobrze poznanym zbożem będzie ryż (Oryza sativa). Już niebawem poznamy cały jego genom. Jeden z nas (Goff) opublikował ostatnio wstępną sekwencję genomu podgatunku japonica, ryżu powszechnie uprawianego w Japonii...
Sporty walki a ubezpieczenie Kiedyś nasi sportowcy słynęli z tego, że byli „walczakami”. Polska może nigdy nie należała do sportowych potęg, ale nasi bokserzy zawsze w stawce się liczyli. Z każdej dużej imprezy przywozili medale, podobnie było z judokami, zapaśnikami w stylu wol...
Pierwsza chwilówka za darmo Zorganizowanie ślubu i wesela jest ogromnym przeżyciem dla całej najbliższej rodziny, nie tylko dla państwa młodych. Jeśli ślub bierze nasze jedyne dziecko, stres jest ogromny. Pragniemy, aby ten szczególny dzień przebiegł idealnie i bezproblemowo, a...
Pierwsza pożyczka gratis Trudne sytuacje życiowe czasami zmuszają nad do zorganizowania w bardzo krótkim czasie sporych środków finansowych. Zlikwidowanie lokat bankowych, wypłacenie środków z kont oszczędnościowych, pożyczenie pieniędzy od rodziny, a następnie od znajomych ...
Ubezpieczenia to rozsądek Ubezpieczenia są niezwykle ważne w naszym życiu. Okazuje się, że niestety, jeśli nie wykupimy odpowiedniego ubezpieczenia mamy potem wiele problemów. Okazuje się zawsze, że ubezpieczenie potrafi nam nawet życie uratować, na pewno jeśli chodzi o kwest...
Stopy – Stopy O terenach, gdzie ludzka stopa nie stanęła słychać niestety coraz rzadziej. Przykre jest również to, że ilość takich miejsc na ziemi będzie systematycznie ulegać zmniejszeniu. Obszary nie skażone ludzką działalnością to naprawdę rzadkość w obecnych c...