Co to jest?

Przytoczone rozważania prowadzą do wyodrębnienia dwóch podstawowych zbiorów funkcji opakowań, a mianowicie: funkcji pierwotnych i funkcji wtórnych Podział taki jest w dużej mierze zbieżny z ewolucją opakowań i opakowalnictwa. Funkcje pierwotne stanowią warunek konieczny, by dany wyrób mógł należeć do zbioru opakowań. Odnoszą się do relacji, zachodzących dwustronnie między układami: zawartość – warstwa zewnętrzna oraz zawartość – warstwa zewnętrzna – środowisko, w jakim układ ten się znajduje. Funkcje wtórne natomiast dotyczą celowo wyodrębnionych wybranych elementów zbioru, tworzących opakowania, które to zostają wykorzystane lub ukształtowane w taki sposób, że stają się istotne lub pomocne w wielu dziedzinach gospodarczych. Są ważnym czynnikiem, umożliwiającym lub ułatwiającym szereg działań, mieszczących się w takich zbiorach, jak: logistyka, marketing, ekologia itp. Funkcje te przy zachowaniu zadań pierwotnych odnoszą się przeto do relacji, zachodzących między dwoma lub kilkoma oddzielnymi, odrębnie istniejącym zbiorami.

Marketing to zjawisko znane nie od dziś. Zrodził się w wyniku komplikacji życia gospodarczego. Nowo powstałe potrzeby stały się podstawą jego rozwoju a zarazem impulsem do gromadzenia oraz porządkowania wiedzy o tym zjawisku. Jako odmienny od tradycyjnych schematów działań na rynku stał się on przedmiotem wnikliwych badań naukowych i intelektualnych przemyśleń. Wzbogacało to marketing, a dzięki temu coraz lepiej przystosowywało go do zaspokajania potrzeb życia gospodarczego.Marketing jest związany z procesami racjonalnego postępowania na rynku oraz odpowiada wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej w tej dziedzinie. U źródeł marketingu leży kreatywne myślenie firm i organizacji o nabywcach towarów bądź usług oraz o potrzebach, jakie u tych nabywców można zaspokoić. Taki rodzaj myślenia jest natomiast podstawą wyboru (zwykle świadomego) zachowań umożliwiających celowe skojarzenie zaspokojenia potrzeb klientów z nader efektywnym wykorzystaniem wszystkichdostępnych środków. Przedmiotem wyboru są metody, instrumenty i działania, które wespół tworzą metodyczną oraz instrumentalno-czynnościową strukturę marketingu. Dążenie do wykorzystywania marketingu jest wyrazem tendencji do zwiększania stopnia racjonalności postępowania na rynku.

Related Post

Stopy – Mieć świat u swych stóp Są ludzie, o których mówimy, że mają świat u swych stóp. Słowa takie najczęściej kojarzymy z gwiazdami filmu czy estrady - ale jednak chodzi tutaj o gwiazdy z prawdziwego zdarzenia, a nie gwiazdeczki, które zabłysnęły czymś w jednym sezonie, zaś w na...
Terapia genowa Wprowadziliśmy do jego genomu gen IGF1 spreparowany tak, by działał tylko w mięśniach szkieletowych, i przeprowadziliśmy badania wstępne na myszach. Wstrzyknięcie wektora AAVIGF1 do mięśni młodych gryzoni spowodowało zwiększenie masy mięśni i szybkoś...
Ubezpieczenia na życie Nasze życie jest pełne różnych niespodzianek. Jedne z nich są dla nas pomyślne, inne nie bardzo. Na wszystko jednak warto się przygotować. Miłe zaskakujące elementy naszego życia zawsze witamy z radością i ufnością. Gorzej z tymi smutnymi przypadkami...
Pierwsza pożyczka bez opłat Gdzie w tym roku pojedziemy na wakacje? To pytanie w okresie letnim często słyszą rodzice z ust swoich dzieci. Po całym męczącym roku szkolnym dzieci jak i młodzież z niecierpliwością wyczekują rozpoczęcia wakacji i wyjazdu poza miejsce zamieszkania....
Ubezpieczenia zdrowotne – Zdrowie W Polsce każdy kto ma opłacany ZUS ma zapewnioną bezpłatną opiekę zdrowotną. Zus jest oczywiście obowiązkowy a co za tym idzie nie ma możliwości niepłacenia go. Pomimo tego warunki jakie oferuje swoim pacjentom polska służba zdrowia są mało komfortow...
Zatrucie pokarmowe – Porady zdrowotne Nawet najwięksi pasjonaci jedzenia czasami czują wstręt do niego. Zupa w garnku nie pachnie tak jak zawsze, a kotlet wydaje się być ostatnim posiłkiem, który mogliby zjeść. Zatruć się nie jest trudno. Nudności, biegunka, ból brzucha, gorączka lub też...